Utbildningar till Hösten 2009



Idag har jag o Linda varit på Halmstad Högskola och kollat runder. Vi fick en rundvisning av min träningskompis James som jobbar på högskolan.
Jag träffade en studievägledare som hjälpte mig med mina val och jag har bestämt mig!!

1. Biomekanikingenjör - Man kan t.ex bli produktutvecklare inom krocksäkerhet, inom handikapp hjälpmedel. Saker som har med kroppen att göra.

2. Utvecklingsingenjör - Efter utbilningen kan man jobba som t.ex produktutvecklare, designer, projektledare...


Dessa två utbildningar har samma grund men biomekaniken är mer inriktad på ergonomi och anatomi (kroppen),



Detta innebär flytt till Halmstad och jag har kollat upp lite olika studentboende i Halmstad.



Detta området heter Gråstenen och ligger bara typ 200-300 meter från Halmstad Högskola!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va skönt att äntligen få göra det man vill! va kul för dig robban! :D

2009-03-25 @ 20:38:43
URL: http://tinais.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hur kändes det att vara i halmstad? :) Snart är det flytt dit igen :D

2009-03-26 @ 10:08:04
Postat av: mikaela

DU FÅR INTNE FLYTTA !!!!!!!! ;@

2009-03-26 @ 13:13:45
Postat av: Tapio

Hej!



Området kallas "Nyhem" eller "Nyhems studentområde" av oss studenter. Resten av Halmstadborna kallar väljer att kalla området kring Nyhems Torg för Nyhem :)



Andra kända studentområden är "Bolmens", "Gladan", "Gamletull" och sedan finns det massor av utbytesstudenter på Patrikshill. Självklart finns det fler områden. Hoppas du har ställt dig i bostadskö redan på www.hfab.se! Det tar ett tag innan man börja få erbjudanden.



Lycka till och välkommen till Halmstad!

2009-04-02 @ 15:49:49
URL: http://hogskolanihalmstad.blogg.se/tapio
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-02 @ 15:52:52
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Tapio

Jag skulle kunna tänka mig att Fartyget (Hertig Knutsgatan 41) som är ett av studentboendena o ligger tvärs över gatan från Nyhem/Gråstenen har liknande hyra som du kollat på. Det du får kolla på är ju dock kvadrat med. De minsta på Nyhem e ju runt 21 o de e närmare 26 på Gamletull.



Fartyget har också 25-26 kvm på minsta men de har lägre hyra än Gamletull och har fria sommarhyror (juni-juli). Tvättstugan bör du dock ta en titt på för jag bodde där ett tag och min var de inte super. Gamletull är ganska "nybyggt", Nyhem är nyare än Fartyget. Sedan om du prioriterar närhet till högskola eller stan är ju en bra faktor att tänka på. Vill du ha längre till stan än skolan är ju Gamletulls hyror onödigt höga ja.



Lycka till!

2009-04-03 @ 09:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0