Hos kusinen i Stockholm (12-15 Mars)

Helgen spenderades i Stockholm hos min kusin Sofia!

Torsdag kväll
: Kom till Stockholm C vid 21.50 där Sofia stod o väntade. Vi åkte T-banan till Gröndal där hon bor. Kvällen spenderades framför youtube med massor av skratt till Johan Glans!! Satt uppe till ca 03.30 när vi beslutade för oss att lägga oss :)

Fredag : Blev väckt av grannens lägenhet på övervåningen. De renoverade så de var mycket borrande och slipande haha. Efter en god frukost med bl.a Yougurt och Mussli blev det en Guide Tour i stan :) Det började med Globen, Slussen, Kungliga slottet, Sergels torg, NK, Normalmstorg och Stureplan :) När vi kom hem igen hade klockan tickat 6 timmar.
Det blev planerad utgång men det blev istället Dooleys drinkar och kortspel ;D Vi kollade på Bolt också! Fyfan vad vi skrattade åt den lilla hamstern!! *Yeees I did! Joooooiiiiiiiiiiiinnnnk* :D haha

Lördag: Nu kunde man äntligen sova ordentligt! Dagen började med att besöka resten av de som vi inte hann på fredagen.
Vi tog T-banan till Slussen och satte oss på Djurgårdsfärjan. Hoppade av på Djurgården och gick till Gröna lund! De har dock stängt fram till 25:e April :P Vi gick vidare mot Skansen ! Det va sjukt häftigt där inne, Rekomenderas!
En lång vandring efter Skansen in mot stan för att käka lite.Det blev en sväng inom Gallerian där jag köpte Huvudmassage!  Vi hamnade sen på "Muggen" där jag beställde Varm macka och Sofia en kycklingwook.
Påvägen hem köpte vi chips o dip till festen på kvällen. Vi blev till slut 5 st som satt och snacka och spelade ölspel haha. Trevligt :)
Vid kl 01 gick vi mot T-banan för att ta oss in mot stan. Vi åkte till Riddar Källaren som hade en ganska lång kö! Efter att ha stått i den kön tills vi kom fram till vakten, då börjar Sofia rota i fickorna efter sitt legg och man hör "jag har tappat mitt legg". Inte så kul.. :( Så som tröst köpte vi nästan 1 kg godis och cola, och kollade på Kung Fu Panda :) Båda deckade ganska fort efter filmen :)

Söndag: Sov läääänge! efter duschande, fixande, packande och köksdans till musik kom vi ut från dörren vid 13.30. (Mitt tåg gick 16.06). Vi hann en sväng inom gallerian där jag köpte en Hood tröja för halva priset till mig och en tröja till Linda :)
Tåget kom prick 16.00 och där slutade min Stockholm Weekend :( .


Vill tacka Sofia för en helg jag sent ska glömma!!













 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad fint :) En av de bästa helgerna på länge!! Nästa gång vi ses blir det på sydligare breddgrader. :D

2009-03-17 @ 11:15:56
Postat av: Robban

Absolut ;D

2009-03-17 @ 11:53:26
URL: http://ingemarsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

jag vill också ha en kusse i stockholm!! ni verkar ha haft det himla skoj iaf =)

2009-03-19 @ 19:39:54
URL: http://sofiiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0