Tips till löprunda !

9,9 km jogging känns väl ganska lagom?



Denna joggingrundan brukar jag springa oftast. Det är en jättebra runda, mycket att titta på och man blir ganska slut när man kommit tillbaka till Pålsjöskog. Jag har sprungit denna rundan många gånger och tröttnar aldrig på den!

Rundan startar i Pålsjöskog. Man springer mot havet till Landborgspromenaden (Finaste delen av rundan). Man följer vägen ända bort till Sofiero och in i Laröd. Där förstsätter man mot havet och stranden. Följer stranden och sedan upp för den branta backen i Laröd. Man kommer upp i Norra Laröd där man sedan springer tillbaka mot Sofiero och sedan in i skogen mitt emot. Där går en slinga så man kommer fram till Pålsjöskog. Där väntar iskallt vatten!




Rundan tar cirka 60 min för den som är tränad och klarar 10 km utan att stanna.

Vi i friidrottsgruppen klarar rundan på ca 45-50 min.


En vacker dag kanske man klarar 2 varv ;) Det är mitt mål iaf!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kanske ska följa med nån gång :P fast jag kommer nog gå halva haha! :D

2009-04-01 @ 17:45:51
URL: http://leindou.blogg.se/
Postat av: patricia

haha, ja, det ör inte fel att springa där.. det får bli en pålsjörunda i sommar!! + TRAPPOR!!

2009-04-03 @ 19:27:54
URL: http://patriciaw.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0